Sunday, February 10, 2013

Cuti lagi...

Salam to all..lama da tak buat entry baru dkt blog ni kannnn...hoho..ritu janjinye nak try post new entry at least seminggu skali..tp!!haaa...terbengkalai sume...huhu..sumtime idea mencurah2 nak citer banyak2 dkt blog nie..sumtime plk, idea mmg betul2 tipis..bak org kata, idea di hujung nyawa je..hahahah..(ade ke peribahasa tu..teeettt!!) ermm...so, apa je aktiviti korg sume ek sempena cuti2 yg ley dikatakan panjang niee...??kalo nak g bercuti pun rasenye konpem sume tempat penuhhh..jalan plak confirm dan yakin jammed!!..so kesimpulannya lepaking je la di rumah..santai2 n rehatkan badan n the most important rehatkan duett..hik3..

Oleh kerana aku lepaking di rumah je kan, menon9 kan diri adalah menjadi perkara yg paling dominan ari2..hahah..this time, aku on9 banyak cari2 tentang blog2 kahwin ..cube survey2 tgk2 trend2 kahwin skrg nie..tp dok buka byk2 blog, last2 skali aku yg penin pale..adehhh..sabo je la..huhu..From my last entry ritu, aku ade ckp yg aku akan update tentang persiapan kahwin aku from time to time kann..so..rini..saya yang bernama panggilan cik pipah nie, nak bercerita la cikit status kaitan status kahwin2 nie dgn saya..hehe..

Planning nye cenggini.......pada suatu hari....eh!!salah2 plak!!..haha..ok! serius2..!

Kalo pada aku, cdgnnye aku tak nak bertunang..sekiranya bisa, aku nak tunang dan pastu terus nikah..kirenye mcm nie..tunang pagi, petang nikah, esoknye majlis..ataupun boleh juge tunang rini, esoknye nikah, esok lagi satu majlis (tapi yg ni akan ambil masa 3 ari berturut2)..tapi!!ini cuma rancangan shj..ianya boleh berubah di saat2 akhir..backup plan!!sekiranya perlu bertunang pun, sekiranya bisa, aku nak 3 bulan shj maksimum..ini habis lama...huhuhu..ermm...aku bukannya tak suka bertunang, tapiiiii pada pndgn peribadi aku (lain org lain pandangan kannnn..) bertunang nie byk dugaan die..tak kisah la dari dugaan mana..tp mmg banyak!!mcm2 boleh jadi...dan biasanya bila bertunang hati akan jadi lebih sensitif...huhu..keduanya, boleh mengurangkn kos jugak la kalo bertunang uat skali dgn nikah..hehe...perkara nie aku da pernah bincangkan dgn my pasangan and he agreed with me..luckily our opinion are same..tapi aku belum bincangkan perkara ni secara serius dengan ayah..dengan mak dah cerite la..hehehe..(bese la kan, mesti rapat lagi dengan mak berbanding ayah kannn)..

So..hopefully korang sume dah nampak background ceritanya serba sedikit kannn...statusnya skrg???
Ermmmm...statusnye skrg, perlu beritahu kedua2 pihak keluarga tentang perkara nie secara rasminya..perkara yang pemberitahuan secara rasmi itu belum dilaksanakan lagi....jeng3...!!hoho...jadiii..ape yg boleh aku buat untuk tika dan masa ini, aku hanyalah survey2 dahulu berkenaan persiapan perkahwinan..once everything okey seperti planning yang diceritakan di atas, barulah boleh bertindak..hahahah..serangggg!!. carta aliran proses adalah seperti di bawah: (huahahaha..terikut2 buat report)

Rangka strategi - literature review (survey2 kawin2) - Konformasi strategi (persetujuan kedua2 pihak keluarga) - Bertindak (persiapan berdasarkan survey2) -Serangg (majlis sebenar)!!

Begitulah serba sedikit kisah tentang pre-planning perkahwinan ku...huhu..At least korang semua dah dapat gambaran statusnya bagaimana kannnn...rasanya rata2 yang lain sekarang nie semua dah one step closer (status bertunang)..kan3..hehe...xpe2  slow2....:)

Setakat ini dulu entry untuk rini..jumpa lagi di entri lainnya...hahahahaha....Daaa~~




No comments:

Post a Comment

meh la komen2 dulu ye..:)