Sunday, February 17, 2013

Siapakah Gadis itu..?

Salam semua...Siapakah gadis itu...?hohoo...So, entry kali ni adalah lanjutan daripada entry yg sebelum ini (kenapa saya bat blog saya?)..hehe..Mesti korang tertanya-tanya kan siapakah yang dimaksudkan dengan gadis itu...huhu...Dengan ini diumumkan..gadis yang dimaksudkan adalah NOR ASHIKIN SHAARI...jeng3..!!(Mintak izin ye kin cerita serba sedikit ttg dirimu)..hehe..Nor Ashikin ataupun lebih mesra dgn pggilan Shikin merupakan kawan aku yang paling rapat sewaktu zaman belajar dolu2..hehe..ohh yaa!aku belum citer lagi katne tempat aku menerima segulung ijazah aku kannn ..hoho..FLASHBACK! suatu ketika dahulu, aku telah menerima tawaran untuk melanjutkan pelajaran di Universiti Malaysia Sabah (UMS)..Tapi waktu dapat offer tu, aku berasa gundah gulana sebab aku tak kenal sesiapa pun kat sana..hoho..STOP! citer pasal aku melanjutkan pelajaran akan aku coretkan dekat entry yang lain plak..hohoho..

Inilah UMS tempat dimana aku berhempas pulas mendapatkan segulung ijazah ku..hehe

Macam mana kali pertama aku berkenalan dengan Shikin?? Haa..kalo korang nak tau, 1st time aku berkenalan dengan Shikin, waktu tu sesi pengenalan untuk student2 dalam satu course..time tu, Shikin nie duduk sebelah kiri aku..sebelah kanan aku plak seorang kawan yang sama negeri dengan aku..tapiii..aku pn tak tau nape aku tak rapat dengan die time dolu2, tp time sekarang..hahaha..jeng3..!(tentang orang yang duduk sebelah kanan aku plak aku akan ceritakan di entry lain jugak..hahaha)..so, kenalan puunya kenalan, tanya itu tanya ini...tukar2 no hp, senyum2 sengeh2, aku pun selesa dengan shikin..persahabatan pun mula la terjalin..aku ingat lagi, on the same day aku berkenalan dengan shikin, lepas dengar talk dari lec, ade rehat utk breakfast..aku tak da kawan n shikin pun xda kawan, so kami pun keluar la sama2 dari dewan nak gi bekpes..hehe..shikin follow aku dari belakang, dan disebabkan orang ramai sgt time tu, kami makan dekat tangga je..huhuhu(ermm..tak tau la shikin ingat lagi ke tak saat2 ini..hehe)..Oleh kerana kami nie tak da kenalan jugak di UMS jadi kami mula rapat..apa2 hal pun, kami berdua akan bertukar maklumat n help each other untuk segala urusan pendaftaran dkt UMS..walaupun begitu, aku dengan shikin bukan tinggal dekat kolej kediaman yang sama..shikin stay dkt kolej kediaman yang 1st..aku plk dkt kolej yag paling last..mmg jauh bebenor la dari shikin..so tiap2 ari,kalo kami nak gi kuliah kan, kami akan naik bas dari kolej masing2, pastu sampai dekat bus stop dewan kuliah atau fakulti, kami akan tunggu each other dulu, then baru walk together2 ke kelasss...sampai tahap macam tu sekali kami nie...dasat kan3..punye la tahap kebersamaan tu tinggi..hehehe...

Yang nie plak tmpt dimana aku 1st time bkenalan dgn shikin, Dewan Kuliah Pusat (DKP)

Ok! Background shikin plak!!...heheh..ermmm...shikin berasal dari kelantan dan ada 5 orang adik beradik..die adalah yang second, dkt atas die ada sorg abang..tetapi, dlm keluarga, dia merupakan yang pertama menjejakkan kaki ke universiti..kirenye..die adalah contoh dan teladan keluarga (betul tak shikin.hehe)..Shikin nie aku ley kategorikan seorang perempuan melayu terakhir..hehe..die lembut orangnya..pemalu orgnya..bersopan..ayu..rajin..berilmu..beragama..pandai masak dan lain2 lg..hoho..pendek cite, ciri-ciri perempuan melayu terakhir tu masih ada kat shikin..(panjang plak tak citer pape..hik3) ..cayalah kin!!hehe..(siapa dapat shikin mmg bertuah)..kalo aku dengan shikin nie, dah biasa da kalo kami gaduh2 ke, pastu merajuk la, pastu baik balik la..main salah2 kan orang la..dah memang sebati dengan kami berdua..yang bagusnya kami nie, kaloo ada tak puas hati terus cakap dan akan habis macam tu je..tak da simpan dalam hati..hehe..so, kami ni memang rapat berdua sampai ada yang cakap kami nie da macam belangkas dan kadang2 kami nie macam bina dunia sendiri pun ada..hehe..kat mana ada aku,kat situ ada dia..kat mana ada dia, kat situ ada aku..wakakka..(sweeet x?..hohoho) Banyak lah kenangan manis,masam, pahit, masin, lucu, kelakar, lawak dan seangkatannya sewaktu aku bersama ngan dia..hohoho.. (suddenly miss her) Ermm..selain itu juga, (skema pnya ayat) aku ngan shikin datang daripada background keluarga yang sama, iaitu keluarga yang sederhana..jimat cermat adalah amalan kami..hehe..aku suka bila g shoppin barang2 keperluan dengan die..kalo nak beli mana2 barang, habis barang tu kena belek ngan kiteorg sebab nak amalkan konsep jimat cermat kami nie..hehe..


Aku yang dok sebok nak bercerita (kiri) shikin yang ayu (kanan)
Note: Gambar hiasan..hik3

Ermm..jadi itulah serba sedikit cerita mengenai shikin..jadi setelah kami bekerja pun,kami masih menghubungi satu sama lain, cuma tak sekerap macam waktu belajar dolu2 kala..huhu..blog ini terhasil pun adalah kerana untuk dia..tapi...itu dulu..sekarang aku dah ubah hala tuju blog nie..hehehe(jangan marah ye kin).. So, datz all for today entry..aku nak cerita banyak2 tentang shikin, memory pun da byk yg lost (mungkin banyak sangat makan semut kottt!!) hahaha..papepun, kalo aku nak cerita lagi ttg shikin,i will do dekat entry lain key...gud niteee everyone...Daaa~~ salam...

No comments:

Post a Comment

meh la komen2 dulu ye..:)