Thursday, February 14, 2013

Latar Belakang



Salam Sume...Untuk Entry yang kali nie, aku nak ceritakan ttg latar belakang Cik Fif nie..hoho..im pretty sure korg kenal sapa Cik Fif kan..weeeee..Back to the story.............Genap seperti tarikh yang telah ditakdirkan oleh Allah, maka di suatu rumah di dalam sebuah kampung di ipoh,perak, seorang bayi kecil telah dilahirkan sewaktu semua orang masih lena diulit mimpi (3.00 am)...bertemankan bidan kampung yang suatu ketika dulu sangat popular dengan kemahiran menyambut kelahiran bayi, aku telah selamat keluar untuk melihat dunia ini...huhu..

Aku membesar dalam keluarga yang sederhana..tp alhamdulillah segala makan, pakai, keperluan cukup sempurna disediakan oleh umi dan buya ku..hehe..aku sangat bersyukkur mempunyai parent seperti umi dan buya ku....

Aku mempunyai 5 orang adik beradik (4 perempuan dan 1 lelaki)..Umi dan buya ku merupakan seorang perantau dimana mereka telah memilih, mencari dan menetapkan untuk merantau di Malaysia dan menjalani kehidupan mereka di Malaysia...sesungguhnya aku sgt2 bersyukur umi n buya pilih Malaysia sebagai tempat kami..(tp kadang2 terpikir jugak,nape x singapore..hahaha)..secara amnya..cuma aku n keluarga aku je yg menetap dkt Malaysia..yang lain2 nya..saudara mara aku..semuanya menetap di tempat asal umi n buya...huhu..jadi!!susah senang kami adalah bersama2..sbb tu aku sgt syg keluarga aku...:)..apa2 hal pun, family first!!yg laen semua boleh datang kemudian...insyallah...

So! mesti korang tertanya2 kan umin buya berasal dari mana??..kan3.. cube la tekaaa...jeng3..

Tp aku rase korg dapat teka jugak...jd, aku jawab je la ek...Umi n Buya berasal dari negara seberang..iaitu Indonesia..Umi n Buya da lama menetap dekat Malaysia..sebab tu la aku boley jadi warganegara Malaysia..hohoho..tp kadang2 aku pelik cikit la dkt orang2 ni kan..bila aku cakap latar belakang keluarga aku...diorang mesti akan tanya "habis tu ko warganegra ke x?"..hahaha..kadang2 aku nk tergelak pun ada bila orang tanya macam tu..bagi aku,diorang patut tnya "ko lahir dkt sini ke"..sbb diorang patut tau,kalau aku lahir dekat sini, jadi sah dan halalnye aku memang anak Malaysia...tak gitu korang??kan3...hihihi..

Ermmm...dengan latar belakang seperti keluarga aku nie, memang dugaan kami untuk hidup kat sini leh tahan susah jugak la...sebab! Malaysia kan sentiasa mengutamakan bumiputera dan warganegara nya sendiri..dengan latar belakang aku nie, macam2 masalah juga yang aku n keluarga tempuhi..tapi..semua tu aku akan crita dekat entry2 seterusnya...hohoho..tapi secara berperingkat la ek..hehehe...

Cukup dulu untuk masa nie..daaa~~~

No comments:

Post a Comment

meh la komen2 dulu ye..:)