Thursday, March 7, 2013

Corset Bamboo Charcoal

Salam to allzz..da lama juge tak buat new entry dkt my blog nie..nie 1st entry untuk bulan Mac..agak lewat jgk la..huhu..ermm..feel nak buat new entry x cukup menghadirkan diri sgt..hehe..btw, rini aku cuti..amek MC.!!tp dalam keadaan x sihat nie,tetibe semgt nak uat new entry..hik3..

Actually dkt entry kali nie, aku nak promote dekat korang sume tentang CORSET BAMBOO CHARCOAL@ korset arang buluh..haa...korset nie, aku baru je gune..mmg tak dinafikan, banyak je korset2 yang ley dibeli di pasaran tapi satu perkara yang aku tertaik tentang korset nie adalah sebab die dari arang buluh...sebab tu la aku tertarik untuk membeli korset nie..ngeh3..Sebelum aku crite lebih lanjut ttg pglmn aku gune korset nie..meh aku citer seba sedikit ttg korset nie..

"Arang buluh (Bamboo Charcoal) adalah arang buluh yang telah di asap, kering dan di hanguskan pada kepanasan 700-800℃. Arang buluh telah di komersialkan selama lebih dari satu dekat di negara Jepun. Kemampuan menyerap 5kali lebih tinggi dari arang bincho dan mengandungi 3 kali lebih mineral daripada arang bincho. Arang bambu amat popular di Jepun dengan nama BERLIAN HITAM. Untuk menjamin kualiti arang buluh, ianya harus di buat dari buluh yang berusia 4tahun selama beberapa hari"

"Bamboo dalam bentuk 'textile' mempunyai daya penyerap peluh yang hebat dua kali ganda lebih baik dari kain kapas (cotton). Kemampuan penyerapan luar biasa daun pemakainya dari kain kering, segar dan lebih selesa.Bamboo dalam bentuk 'textile' mempunyai daya penyerap peluh yang hebat dua kali ganda lebih baik dari kain kapas (cotton). Kemampuan penyerapan luar biasa daun pemakainya dari kain kering, segar dan lebih selesa.

Dok membebel pasal cara pembuatan die je kan...Tp apa kelebihan korset niee???jeng3...okeyyyy..kelebihan korset arang buluh nie adalah sepertti di bawah..:

1. Memperbaiki peredaran darah.
2. Mempercepatkan metabolisme.
3.Menaikan dan mengencangkan payudara dan punggung.

4.Membakar lemak berlebihan.
5.Mengurangkan bau badan.
6.Untuk mencapai hasil yang lebih baik, pakai 8 jam sehari selama 2 bulan.





selain itu juga la kan..kelebihan arang buluh nie kan ..

♥ Penyerapan yang amat tinggi untuk menghalang bau dan menjamin khasiat.
♥ Kuasa penapisan yang membunuh bakteria, membuang toksin dan kotoran dan menjamin kelembapan kulit.
♥ Ianya mengandungi lebih daripada 300 mineral yang diperlukan oleh tubuh manusia dan bermanfaat untuk kesihatan.


Korset nie ley didapati dalam dua jenis..iaitu..:

1. one suit terus..

Yang nie jenis 1 suit..die ade lubang di bahagian bwh utk memudahkan kite menunaikan hajat..hoho

2. 2 in 1..dimana sepasang seluar dan sepasang baju


Yang ni plak jenis seluar dan baju berasingan..yang nie seluar die sgt selesa sbb akak aku gune yang nie..


Macam aku, aku beli yang jenis one suit terus..PENGALAMAN AKU ??

Disini, nak citer la pengalaman aku pakai corset nie kan, corset nie mmg sangat2 selesa..biase kalo kite pakai korset yang lain2 tu ,kite akan rasa gatal ke, panas ke, atau ade yg macam menyucuk2 ke..tp corset nie mmg selesa sgt2..kadang2 rasa macam tak pakai korset pun..walaupun aku berpeluh, aku tak rasa gatal dan korset nie mmg kadar penyerapan peluh die yang bagus..lagi satu..sepanjang aku pakai korset nie, bau badan memang kurang..tak ada bau badan..jadi aku memang sangat2 recomend korset nie untuk kwan2 sekalian..aku mmg suke sgt pakai korset nie..pakai hari2, kalo bley x nak miss pun..ngeee...kalo ada yang berminat dengan korset nie, ley pm aku ek...aku ley bagi maklumat lanjut lagi...hehehe..

So, sampai sini dulu entrry aku..daaa~~

13 comments:

  1. Wah ! Macam best je. Mahal tak ??
    Teringin jugak nak pakai corset sebenarnye.

    ReplyDelete
  2. Tak mahal pun sya..rm 40 je..kalo baru2 nk pakai korset, fif mmg cdgkn yg nie,,sbb die selesa sgt..

    ReplyDelete
  3. Salam..Hi FIF..thanks melawat belog sy..;) sy pun dah cuba dua2 jenis nie..lebih suke 1 suit punye sbb die fit dgn badan..brbanding dgn 2 in 1 longgar..xtau la kalu tsalah beli saiz..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wslm awk..ur welkam..thanks jg join my blog..haah, btul2..yg 1 suit lg best..sbb akak sy gune yg 2 in 1, seluar die mcm longgar sikit, tp nsb die kena match ngan baju die, baru sedap pkai..

      Delete
  4. ada lg ke???mcm bez jeeee...

    ReplyDelete
  5. Salam Pzah..fif dah x amek stok corset nie da..tp skrg da ley senang cari dekat tenet n harga lebih murah lagi...dulu fif beli rm40,skrg nie da ade yang menccah harga rm20..:)..mmg recommend guna korset nie sbb selesa..

    ReplyDelete
  6. Salam fif...nak tanya. 1 suit sesuai untuk golongan yang height around 150cm ke?

    ReplyDelete
  7. Saya baru beli kat lazada. Bawah rm20 pon afe. Tp dah tbeli rm23 plk... Baru pakai, tp still kene balut bengkung jugak, sbb dia x terik sangat kat perut. Kite oantang dah 30 hari.

    ReplyDelete
  8. Saya baru beli kat lazada. Bawah rm20 pon afe. Tp dah tbeli rm23 plk... Baru pakai, tp still kene balut bengkung jugak, sbb dia x terik sangat kat perut. Kite oantang dah 30 hari.

    ReplyDelete
  9. Saya baru beli kat lazada. Bawah rm20 pon afe. Tp dah tbeli rm23 plk... Baru pakai, tp still kene balut bengkung jugak, sbb dia x terik sangat kat perut. Kite oantang dah 30 hari.

    ReplyDelete

meh la komen2 dulu ye..:)