Monday, March 18, 2013

Cameron Highland...

Salam sume..semoga sume dalam keadaan sehat2..tambahan sekarang nie cuaca tak menentu..ramai yang tak sihat,demam n sakit pala..huhu..neway..!!dalam cuaca tak menentu nie, aku sempat jgk la g menjenjalan kan diri...weeeee..last sunday ritu, aku, incik MHG ngan adik aku g makan angin sampai perut kembung ke CAMERON HIGHLAND..ngeh3..aku pecaya, mostly korang mesti da berkali2 ke CH, tp aku nak juga uat entry ni sbb nie first time aku ngan incik MHG ke CH atas urusan jenjalan..huahaha..besenye kalo kiteorg g CH sume atas urusan kerja..hoho..dolu2 pun, pertama kali aku mengenali atau mengetahui lebih lanjut ttg incik MHG pun bile kiteorg odw ke CH atas urusan keje..itu la petama kali aku outstation ngan die...pheeewittt!!..hepp!!stop2 dulu..citer yang nie,len kali ade time spesel nye..berbalik kpd citer berjalan2..

Tepat hari yang diplanningkan, kami pun gerak la dari umah kul 10.45 pagi..huhu..aku da pesan kat adik aku,kalo nak muntah bgtau, sbb adik aku besenye tak tahan kalo naek keta dengan jalan pusing2 nie...sebelum kiteorg terus nek atas , kiteorg singgah petronas Simpang Pulai dulu, beli kudap2an..btw,hari yang kiteorg nek CH tu, geng2 bikerz pun naek jgk sbb kami ngan geng2 bikerz singgah dkt petronas tu jgk..hoho..odw nek atas tu, ade satu eksiden geng2 bikerz nie..maybe salah amek lap kot, di hentamnye van sowg uncle cine nie dari arah yang bertentangan..mmg blurr abeh r muke uncle cina ni sbb tetibe je kena hentam sampai pecah cermin sume..huhu..nauzubillah...!!ermmm..luckily, ritu kami naek CH mmg tak ramai sangat org ..tak da sampai jem2 la kat atas..besenye kalo ari ahad, konpem jem dekat atas..huhu..

Setelah lebey kurg dalam sejam suku perjalanan, kami pun sampai la ke tempat persinggahan yang pertama..iaitu...ladang teh..hehe..cuaca pada hari itu...ermmmm...sangat2 cerah..sampai adik aku dok cakap 'k.pah,CH ni tak sejok lgsg ek..tak macam dolu2'..hoho..aku..mmg no komen rr..teeeettt!!

okeyy..lps ladang teh, kiteorg singgah dkt taman rama2 plak..adik aku mmg suke bergmbr dgn rama2 ni dari kecik lagi..hehhe..entry masuk die, utk dewasa rm 5 sahaja..yuhuhuuu..

Me n my lil sis..opss!!my backview..hoho

adik aku dgn rama2 die..nampak x..hehe

me n him yg semakin sehat..oppss!!


Selepas taman rama2, kiteorg menuju ke MARDI..ok! mardi nie first time aku g..dkt mardi nie, mcm2 ade,utk bunga2, sayur2, buah2, bunga2 dan bberapa binatang ternakan pun ada..entry masuk die cume rm 3 seorang..dlm nie jgk ade landskap yg santek2..bagi penggemar yg suka gmbr nye ditangkap, digalakkan ke sini ye...kemudahan solat pun ade jgk kat dlm nie..bagi yg nak beli souvenir pun ley jgk dkt sini..

gaya berangan tu op coz ek..
jgn tgk candid, tp tgk background die..huhu


ini ade kat switzerland kott...huhaha
yang ni da kelaparan smpi x sbr nk mkn strawbeghi..ngeh3


Kiteorg dkt MARDI pun da kul 2 lebey da..nie blm lunch lagi nie..so,lps tu kiteorg pun g la lunch..kitorg pilih untuk lunch dkt tanah rata je..dekat gerai2 tepi2 jalan je..hoho..menu kiteorg lunch untuk ritu adalah nasi ayam..ermm..simple n sng je nk oder kan kalo nasi aym..

jemput mkn..


Berketepatan, dekat dgn tempat kitorg lunch tu, ade karnival..so pas lunch singgah la karnival jap nak cuci2 mata.hehe..ohh ya..karnival nie located dkt bawah majlis daerah CH..hehe..aku trigt sbb aku pnh g MDCH atas urusan keje..huhu..da pnt2 cuci mate dkt karnival, kitorg meneruskan perjalanan..kitorg tak naek terus ke ringlet lagi,sbb nak kejar masa plus ringlet pun tak da ape sgt dah..so kami pun patah balik turun ke brinchang semula..seketika kemudian, kiteorg singgah dkt strawberry farm plak..ermm..tmpt nie pun pertama kali jgk kitorg pergi..kalo korg singgah dkt tmpt ni kan, die ade parking keta smpi ke atas tau! memule, kami nak park dkt bawah da, pastu ade pasangan pak cik n mak cik nie, tnjuk supaya naek atas lagi..ermm..may be die nk bgtau, "jgn park kat bawah, nnt pnt korang nak naek ke atas macam makcik nie..hehehe" ..agak curam jgk la utk park sampai ke atas, kalo bwk kete manual, haaaaa...pandai2 la ye..huhu.. ermmm..dkt strawberry farm nie, ade juge sayur2 yg die tanam..sume nye segar2 ..kalo tgk geram jee..huhu..die ley petik sendiri strawberry n tomato juge kat sini..selain tu jgk, die ade bunga2an, buah2an, kektus2an...ade bbrapa kedai2 kecik  utk uat pilihan barang2 yg kite berkenan..kedai souvenir pun ade jgk tau..n satu lagi kelebihan die adalah kafe die..aku rase, ini la kafe pertama yang aku pergi, di mana, menu yg die display dkt gmbr, sebijik mcm tu la kite akan dpt bile kite order..huhu...terbaekkkkkk..5 star utk cafe die..!!

die mcm da kepenatan..hehe
salad-salad yang fresh...
tiga2 kemengahan nek tangga..hoho
yg ni mmg terbaek..eskrim grg ngan eskrim strawbeghi..same as display..terbaekkk!!

Hati senang, perut kenyang, tiba masa plak misi membeli dan memblah..hahha..perkara yang aku nak beli cume eskrim strawbery (yg stick tu) , strawberry chocolate / strawberry, jagung bakar ngan sayur...jadi kitorg pun memborong tak brapa nak sakan la dkt pasar yang bersebelahan equatorial hotel..borong2 dan memborong da pukul 6.15 pm..so tak ley nak kemana2 sbb agak lewat juga la bagi aku..kiteorg pun terus la shoot alik Ipoh..hoho...maka tamat la kisah jenjalan kami untuk ritu..huhu...ermmm...komennnn...actually, x byk tmpt pun sggh ritu, byk lg yg kami skip..kirenye,kalo sehari,mmg tak cukup la nk jenjalan kat sana..cumenyee!!banyak2 tmpt kat sana, sume nye pun sama jgk..mst ade cactus, strawberry, sayur, buah,bunga...jd ley la skip2..hohoho...datz all for today..daaa~~


Note: Gambar dekat ladang teh blum upload lagi..nex time eh...
        Sile abaikan ayat yang berteraburan di sana sini juge..haha

1 comment:

meh la komen2 dulu ye..:)