Monday, June 16, 2014

Napa hati aku sedey...???

Assalamualaikum HoMH...

Ini post kedua untuk arini...mcm terlebih rajin pulak rasenye..huhu..rasa bosan plak petang nie...huhu...aiiikk..bosan ke sedey?? hahahaha.. jawapannya..BOTH...huhu..

Kadang2 bila mula mengenang diri sendiri, ada rasa sedey dkt diri sendiri nie..huhu...kadang aku rasa diri aku ni terlalu baik (bukan puji diri sendiri ye)..aku dah cuba jd sedikit kejam,tp tak berjaya..huhu..aku terlalu menjaga hati n perasaan orang lain, sampai kadang2 tak ada siapa yang jaga hati n perasaan aku..sebab tu aku sedih ...:(..sebak pulak rasenye...huhuhu..

Semua yang rapat dengan aku,selalu aku jaga diorg baik2, selalu aku senangkan diorg (mksdnye bg diorg mudah ,hepi bkn bagi duit..hoho), selalu aku hepi kan diorg..tapi dalam2 byk2, jarang yg betul2 boleh buat aku senyum bila aku ada masalah..ada pun sorg dua kot..bagi aku,persahabatan satu ikatan yang sangat2 ikhlas...susah senang dia, adlah susah senang kita..tp banyak yang ambil kesempatan atas kebaikan yang aku berikan..huhuhu..

aku pernah ada sorg kawan rapat..aku mmg jaga betul dia..bila dia susah,aku tlg permudahkn urusan dia, aku bagi semangat,bagi penyelesaian..bila dia sedih, aku buat lawak supaya aku nmpk senyuman terukir di wajah dia..then baru aku rasa lega bila kawan aku yg bermasalah mula tersenyum..

Tapi bila aku bermasalah, tak semua boleh wujudkan senyuman di wajah aku..hanya seorang dua yang boleh lakukan..huhu..aku selalu mengalah....walaupun di awal2 aku akan melawan atau pertahankan pendapat aku untuk menjaga hati aku,tp in the end,aku mesti mengalah supaya org tersebut akan senang hati..tp..aku yg akan kecik hati...emm..xapa ,yg penting orang tu hepi...sbb bukan senang utk bagi kegembiraan pada seseorg...kesedihan hati sendiri plk mcm mn??? emmm....kesedihan hati sendiri boleh pujuk sendiri kan...diri sendiri lebih tahu hati sendiri...betul tak...(mcm aku buat nie,tgh pujuk hati sendiri la nie)..hahahaha..

Kadang2 kita tak tahu,kegembiraan yg kita bagi dekat orang tu,adalah kegembiraan paling bermakna dekat dia bila dibandingkan dengan kesedihan kita yg x sebanyak kegembiraan dia..huhuhu..itulah kehidupan...n im always be the one yang akan menggembirakan orang lain smpi ketepikan kegembiraan/kebahagiaan diri sendiri...(sebak pulak tiba2)...n my life partner to be always pesan dkt aku,"kdg2 kena fikir diri sendiri,jgn terlalu fikir org lain"..tp die tak tau yg aku selalu fikir die dulu..hihi...(dah2, jgn mule nk buka cerita sweet2 wktu mood tgh sedey..huhuhu)

Kadang2 ada ketika aku rasakan macam tak de sape yg memahami diri aku ..hoho...aku boleh faham diri org,tp org x faham diri aku..yekee?? (sure ke org tak faham diri aku) ..hoho..neway, bese la tu kn..tak semua org boleh faham psikologi2 nye..hoho...Aku boleh faham psikologi orang dgn cpt..tp satu pesan aku, bila kita rasa kita boleh faham psikologi org dgn cpt, jgn bgtau org sbb org akan mula tunjukkan perangai tipu dia (berlakon) supaya kita tak nmpk perangai sbnr die..hihi...sbb nye..aku ni suke pikir pelik2 kadang2..(dah2..mule merepek raban da...cukup2)

Emmm..Ikutkan diri aku sendiri perlu ada hak untuk digembirakan selepas hidup lama di dunia...tp aku selalu tak bagi kegembiraan tu untuk diri aku..tp aku rasa betul pe.....kita bagi kegembiraan utk diri kita, sedangkan org tu pula bersedih...bergembira atas kesedihan orang lain..x syok langsung lah kan!! betul tak??...huhu...emmm..ntah la...itulah kehidupan...apa pun,walau sedih mana pun,jgn la buat perkara2 yg pelik2 ...kawal lah dengan penuh bergaya..(hahaha..ada ke ayat tu,aku pn x tau)...tapi betul pe..kawallah dengan penuh bergaya sampai orang tidak akan tahu yang kamu juga sedang berasa sedih walhal wajah kamu penuh dengan kegembiraan..huhuhu...

Dah macam2 aku merepek dkt sini pasal sedih2 nie..apapun,niat aku menconteng2 ni bukan nakmenunjuk/membangga/mengungkit...cuma untuk luahan sedikit perasaan supaya hati comel aku nie tenang sikit dan mampu tersenyum biarpun sedikit...(sabarlah cik hati ye..tuan kamu ni mmg mcm nie,suke hepikn org lain drpd kamu sendiri cik hati..hik3...)

Ok HoMH...Daaaa~~~


No comments:

Post a Comment

meh la komen2 dulu ye..:)