Wednesday, September 11, 2013

Skrin laptop retak/pecah..

Salam semua...

Dah lama sangat2 tak update any story dalam house of my heart nie..hoho..terlalu bz dengan aktiviti harian smpai nak menconteng-conteng dekat sini pun x sempat da..huiiihh..dasat sungguh la bunyinye tu kan..hehe..

Sebenornyee..arini aku tgh hepi..sbb..I got back my lappy..hohoho...wink3!!..

Dipendekkan cerita, lappy aku ,yang baru berusia 10 bulan nie, skrinnye dah pecah disebabkan oleh my beloved anak saudara yang berusia 1-2 tahun..hoho..mula tu nak marah jugak la bebudak nie sbb nakal sangat kan..ermm...tp bila pikir2 alik,tak jadi la nak marah..diorang nie blum paham lagi benda2 berharga, barang2 yang kena jaga elok2..yang diorang au, main..main..main...dan main...so...abaikan je la..geram dalam hati je la..cume next time have to be careful la...huhu..

 ini la lappy aku yang pecah skrin nye..yang arrow merah tu ley nmpk garisan pecah die..

adakah terlihat line yang menunjukkan retakan nye..???

My lappy nie, da 2 minggu sakit dekat muka die (skrin)..ciannnn die..i love my lappy so much!!tp nak buat mcm mana, ada ketika kita kena la berkongsi brang bila ada yang memerlukan...jadi ...aku terpaksa la merelakan my lappy menduakan akuuu...isk3..isk3...cedyyynyeee...(tp mcm geli pun ado..ahakzz..) 

So tadi aku baru je gi amek die dari klinik..kenalah RM 300 untuk baiki skrin laptop yang pecah sahaja..walaupun my lappy masih dalam warranty lagi, tapi oleh kerana kecederaan die jatuh lalu pecah,jadi tak ley claim under warranty...nak dijadikan cerita, bulan nie RM 300 melayang macam tu je..huhu..

Aku pun tak tahu la plak rate kalo tukar skrin ni bape harganye..aku cuma survey 2 kedai je, n diorg ckp rm 300 lebih macam tu..oleh kerana aku ni pun slalu sibuk dan tak ada masa, jadi aku pun okey kan je la utk repair dkt kedai tersebut..huhuhuhu.

Apa pun, syukur sbb my lappy da okey, dan aku boley dating tiap malam dengan die.hohoho...

My lappy yang dah sehat...hepiii:)

okey la..next time nak share benda lain plak...Daaa~~

3 comments:

  1. Replies
    1. salam..maaf lewat reply..sy dok ipoh,jd b ese kalo dkt ipoh ne tmpt tujunk tnye2 ttg lappy ni yik fong..sy repair kat yik fong kena rm 190..huhu

      Delete
  2. Assalamualaikum semua saya Gigahertz ada menawarkan khidmat menyelesaikan masalah Laptop screen pecah / retak pada harga berpatutan. Waranti 3 bulan juga disediakan.
    Antara model laptop yang saya boleh repair acer / asus / dell / Lenovo

    Whatsapp saya 0163149620 - Gigahertz

    ReplyDelete

meh la komen2 dulu ye..:)