Saturday, November 6, 2010

kebosanan..

Setiap insan yang ada di muka umi ini pasti pernah merasa apa itu sebenarnya kebosanan....
ramai di aklanagan kita apabila menghidapi simptom kebosanan tidak dapat mengatasinya dengan aktiviti yang berfaedah..

Kebiasaanya kta akan menghadapi situasi sebgini ;
Emmm..apa aku nak buat ek esk..Ko buat apa esk..Aku xda aktiviti la esk..BOSANNYEEE....
Saya yakin, situasi di atas sering terjadi dalam kehidupan kita kan3...tambahan di hujung minggu...

Apakah kebosanan itu sebenarnya...
Bagaimana kebosanan boleh wujud dalam kehidupan kita...
Mengapa kebosanan boleh berlaku...
Apa jenis kebosanan yang biasanya dihadapi oleh setiap orang...
Bagaimana mengatasi kebosanan..
Adakah kebosanan ini mendatangkan kebaikan atau keburukan..
Persoalan yang sebegini sering bermain di kepala mereka yang mengahadapi kebosanan kan...
Apa yang perlu dilakukan ya...emmm...
Marilah kita berkongsi topik ini...

1 comment:

  1. Ye, btol ape yg anda katakan itu...saya setuju 200%...saya pon seringkali merasa kebosanan yang kadangkala mencapai tahap dewa itu..jadi apa yg harus kita lakukan...ayuh, kita atasi kebosanan itu..

    ReplyDelete

meh la komen2 dulu ye..:)