Tuesday, May 26, 2015

Alamak...Kantoi result minum Air Gula..

Salam HoMH ku..

Dah 2 bulan aku tak menghadirkan diri dekat blog nie..hoho...Untuk arini, aku nak menyambung crita tentang kehamilan pertamaku...alhamdullillah..minggu ni dah masuk minggu ke 29..masih banyak minggu lagi untuk deliver, tetapi masa2 begini harus berjaga2 juga,.:)

Bila dah masuk minggu ke 28 nie, check up dekat klinik pun akan jadi lebih kerap lagi iaitu 2 kali seminggu instead of sebulan sekali...so....!! nak dijadikan cerita..waktu checkup aku 26 minggu aritu (untuk checkup 7 bulan), berat badan aku naik mendadak..daripada 61kg kepada 65 kg (4kg dalam 1 bulan)..Memang nurse jadi kecah + heran la kan berat badan naik mendadak sangat..oleh kerana itu, aku nie ditakdirkan untuk minum air gula 20/05/15 aritu..yg ni kali kedua la aku  minum air gula..first time aritu aku kena minum sebagai baseline jek la kan...kepada ibu2 menganduung, memang almaklum sangat lah minum air gula nie salah satu perkara yg agak menyeksakan..tapi bagi aku ,layan kan aje lah kan..dah mmg prosedurnye gitu..

Maka pada hari yg ditetapkan,aku pun pergi la utk minum air gula...prosedur mcm biasa..checkup ngan nurse pn mcm biasa.. aku berdoa dan berharap semoga xda masalah dgn minum air gula..KEESOKAN HARINYA.....jeng3......aku terima panggilan...aku tengok dekat skrin nama 'klinik kesihatan' naik...aduyaiiiii...aku dah dpt agak apa yang diorang akan bagitau aku ....cerita pnya cerita pnya cerita dengan nurse, kesimpulannya...RESULT BLOOD TEST AKU SELEPAS MINUM AIR GULA MELEBIHI LIMIT...ALAHAIIII....maknanya akan bermula lah episod aku kerap menghadirkan diri dekat klinik nanti...huhuhuuhu...

Sepatutnya untuk blood test selepas minum air gula, reading mestilah dibawah 7.2..tapi aku punya blood test pertama 4.8 tapi blood test kedua selepas minum air gula 9.3...hoho...memng tinggi lah kan..kan..kan..jadinye, nurse suruh aku melakukan ujian BSP...tp APA MENDE BSP NIE pulak???..hohoh...dengan serta merta aku terus p tanya dekat uncle google la..hew3...tapi pasal BSP, aku tak kan cerita dekat cinie key..entry lain pulak..

Jadi...cenggitulah critanya...alkisah aku telah kantoi dalam ujian minum air gula aku...uwaaaaaaa...rasa nak nangis....isk3....emrmm..tp xpelah, demi baby ku terchenta, aku mesti meghadapinye juga...yg penting baby sht membesar dgn baik...betul dak....Aminnn.....key la..smpi sini jek dulu...daaa~~~

No comments:

Post a Comment

meh la komen2 dulu ye..:)