Friday, January 16, 2015

Welcome 2015...

Salam semua.....

Rasanya masih belum terlambat untuk mengucapkan HAPPY NEW YEAR buat semua kan2..Diam tak diam dah 2 minggu dah kita berada di dalam tahun baru nie kan...so..!! bila sebut pasal tahun baru, kebanyakan orang mesti akan pasang azam baru..impian baru..cita2 baru..matlamat hidup baru..dan semuanya nak baru..Normal la kan bila masuk tahun baru...emmm...tapi aku...macam masih belum dapat cari2 matlamat tahun baru aku lagi..hahaha...dalam kepala ada macam2 benda nak di buat, tp x dapat nk syncronize betul2 lagi...jadi istilahnya macam "masuk dalam hutan yang penuh dgn pokok2 dan seak samun..kena pakai parang tebas sana, tebas sini, baru dpt berjalan dalam hutan tue..".haaa!! lebih kurang macam tu dlm kepala aku skrg...hik3..power punya metafora...hahaha..

Apapun...aku berdoa semoga kehadiran tahun 2015 ini adalah lebih baik dari tahun 2015 hendaknya..Insyallah..aku juga berdoa semoga mendapat lebih banyak keberkatan dan keredhaan di tahun baru ini dan dapat mendekatkan diri dengan Nya lagi pada tahun ini dan tahun2 seterusnya..Insyallah...Amin... 

DAN..insyallah di tahun baru ini...aku ingin lebih ikhlas dalam segala perkara dan ikhlas dalam memaafkan orang...ikhlas dalam rezeki kita...pendek cerita, prinsip tahun ini adalah IKHLAS...kalau kita ikhlas dalam segala urusan/perkara, insyallah semuanya dipermudahkan dan yang paling utama, hati kita akan tenang kerana semua yang kita lakukan itu adalah ikhlas..(pesan suami kiteww..hik3..) dan aku mmg amalkan semenjak hujung tahun 2014, dan alhamdulillah..hati lebih tenang dengan mengikhlaskan segala apa yg berlaku terutama sekiranya orang melakukan perkara tidak baik pada kita...:)..melalui ikhlas, kesyukuran akan hadir dlm diri kita dengan sendirinya..insyallah...



Tahun 2014 memang tahun yang paling mencabar bagi aku..begitu banyak pahit manis, suka duka, dugaan besar kecil, kenangan manis gembira dalam tahun 2014..Insyallah...segala dugaan dan ujian tu menjadi pengalaman untuk aku..but..the bad point is...aku agk trauma dengan perkara2 yg berlaku pada tahun 2014 sehinggakan kepala aku jadi macam metafora yang aku sebutkan di atas tadi..huahahaha...

Hopefully semuanya akan menjadi baik dan aku dapat kembali apa yg aku mahu...atau istilahnya aku MESTI BERADA DALAM LANDASAN AKU SEMULA...hohoho...amin...

So...itu sahaja utk kali nie..jumpe lagi utk nex entry ya...bubbyeee...

No comments:

Post a Comment

meh la komen2 dulu ye..:)